Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/html/hexenszerver/ladamania/web/wp-settings.php on line 512 Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/html/hexenszerver/ladamania/web/wp-settings.php on line 527 Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/html/hexenszerver/ladamania/web/wp-settings.php on line 534 Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/html/hexenszerver/ladamania/web/wp-settings.php on line 570 Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/html/hexenszerver/ladamania/web/wp-includes/cache.php on line 103 Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/html/hexenszerver/ladamania/web/wp-includes/query.php on line 61 Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/html/hexenszerver/ladamania/web/wp-includes/theme.php on line 1109 www.ladamania.hu » Blog Archive » Metalex Lada - a cseh tunningcsoda

Metalex Lada - a cseh tunningcsoda

Szerző: vighjoe Kategória: Hírek - News

http://www.npracing.hu/ oldalon találtam egy naygon jól összeollózott kis cikket, gondoltam megosztom veletek, és remélem hogy a cikk írója sem haragszik meg érte….

mtx-lada

Lada 1600 MTX Rallye?? (1979) “…A szériagyártású kocsival összehasonlítva az MTX közlekedési tulajdonságai kifejezetten jobbak. A kocsi azonban nem tagadja meg koncepcióját. Elsősorban a hátsókerék-meghajtás kemény tulajdonságai jellemzők: itt-ott ?elugrik? a kocsi, és ez bizonyos határok között támogatja a jármű elfordulási hajlamát…” Testvérlapunk, a prágai Svet Motoru munkatársai, O. Gregora és P. Kostal mérnökök, több ezer km-es próbának tették ki a prágai Metalex cég által felkészítettLada 1600 MTX Rallye versenykocsi prototípusát.

E próbaút kivonatos eredményét ismertetjük. 1979 január végéig mintegy 30 ilyen, 1300-as Ladákba épített 1600-as motorral ellátott versenykocsit gyártottak és adtak el. A legkevesebb változást a kocsiszekrényen végezték. A kocsi elejére négy pótfényszóró került (ebből kettő ködlámpa). A bukócső a belső tér elejébe nyúlik. A műszerfalat panel toldalékkal egészítették ki, hűtőhőmérővel, olajnyomásmérővel. Mindkét műszer éppúgy, mint a benzinóra és a Halda tripmaster a versenyzőtárs előtt kapott helyet. A kocsi belső felszerelése kiegészül az akku kikapcsolójával (a második ülés alatt). A motor szériában gyártott, soros, négyhengeres, OHC vezérlésű, (furatlöket 79X80 mm) 1568 kcm, amelyet a megengedett határok között módosítottak. Sűrítését 10,4:1 arányúra emelték. A speciális vezérműtengely nyitási szöge 300, a motor etetését két darab duplatorkú Weber 45 DCOE 9 (különleges szívócsővel) porlasztó látja el. A hengerfej különleges polírozást, és a forgattyúsház szellőztetést kapott. Eddig 81-85 kW (110-115 LE) teljesítményt értek el 6600-6800 percenként fordulaton, de a konstruktőrök feltételezik, hogy a további fejlesztéssel 95-100 kW-os teljesítmény is elérhető, és ez jelentésen megjavítaná a kocsi dinamikus tulajdonságait. (Az akkumulátor a csomagtartó elé került, ahol részben jobb védelmet kap és egyben javítja a tömeg jobb elosztását is.) Az utazótulajdonságok megjavításáért módosították az alváz egyes részeit. A hátsó rugók, mintegy 1/2 menettel megrövidültek és a széria lengéscsillapítókat Koni, vagy Bilstein gyártmányúra cserélték. A kipróbált kocsi alatt MTX 1-A 7-es elektron kerekek, illetve Barum 210/65-13 Radial OR 27-es köpenyek gördültek. Ennek következtében a kerekek nyomtávja megnagyobbodott. (A próbák alkalmával, egyes méréseket 165 SR 13 köpenyekkel is végeztek.) Sebesség- és gyorsulási értékek: Gumiméret (210/65-13) Legnagyobb sebesség, km/h: 160,0 Felgyorsulás, sec. 0-tól 400 m-ig: 16,9 0-tól 1000 m-ig: 32,8 0-tól 60 km/h: 3,9 0-tól 100 km/h: 10,0 0-tól 120 km/h: 15,8 0-tól 140 km/h: 26,7 Gumiméret (165 SR 13) Legnagyobb sebesség, km/h: 153,2 Felgyorsulás, sec. 0-tól 400 m-ig: 17,6 0-tól 1000 m-ig: 33,7 Üzemanyag-fogyasztása 60 km/h tempónál 12,6 liter szuperbenzin, max. 19,25 liter. A szériagyártású kocsival összehasonlítva az MTX közlekedési tulajdonságai kifejezetten jobbak. A kocsi azonban nem tagadja meg koncepcióját. Elsősorban a hátsókerék-meghajtás kemény tulajdonságai jellemzők: itt-ott elugrik a kocsi, és ez bizonyos határok között támogatja a jármű elfordulási hajlamát. A Lada 1600 MTX Rallye versenykocsi, amelyet a FIA Nemzetközi Sportszabályzat J melléklete szerinti, 2-es csoportba homologizáltak, a kínzó próbafutamokat hiba nélkül kiállta. Természetesen egy kocsi fejlesztése valójában sohasem fejeződik be. Ez vonatkozik erre a kocsira is, amelynek ára rajtkész állapotban mintegy 100 000 Kcs. Könnyűszerrel mozgathatók a Metalex gyártmányú kagylóülések, és az integrált, mindkét vállat rögzítő úgynevezett nadrágtartó biztonsági övek Szép, és hasznos megoldású a sármentők szélesítése A versenyző szeme ügyébe esik a legfontosabb műszer, a fordulatszámláló (jobbról), és a szerelvényfal alatti, a versenyzőtárs által is könnyen ellenőrizhető víz-, illetve a bőrrel bevont, elasztikus bélésű kormány által takart olajhőmérő.
A képen nem látható tripmaster a szerelvényfal jobb szélére van telepítve.

angol nyelvű oldalal:
http://www.vazi.lv/forums/viewtopic.php?f=30&t=2339

zsiguli.hu írása erről a témáról:
http://zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=424

a www.rallyefanatic.hu írása:
http://www.rallyfanatic.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=4712&mode=thread&order=0&thold=0

Hozzászólás: